Kurczak w kurkumie podany ze szpinakiem, awokado, truskawkami i orzechami nerkowca.

15:07:00

Witajcie Kochani !

                Dziś na wpis na szybko, w kulinarnym klimacie. Chciałabym się z Wami podzielić przepisem na obiad, jaki miałam okazję zjeść w ubiegłe wakacje w jednej z lubelskich knajpek na Starówce (uwielbiam te knajpki i klimat Starówki ).  Przepis, który Wam podaję nieco zmodyfikowałam, bo przy potrawach opartych na warzywach, owocach, bądź mieszance warzyw i owoców lubię dodatek sosu spajającego wszystkie składniki, a z niewiadomych mi przyczyn w tego typu daniach w restauracjach sosów brak. Zapraszam więc na pyszny, zdrowy i kolorowy przepis :)


 Kurczak w kurkumie podany ze szpinakiem, awokado, truskawkami i orzechami nerkowca.



Składniki na dwie porcje:

  •          200 gr szpinaku (ja w przepisie użyłam japońskiego, bo taki udało mi się dorwać w Lidlu, ale może być też zwykły, świeży szpinak),
  • ·         100 gr truskawek  (możecie oczywiście użyć więcej, ja dałam 200 gr )
  • ·         jedno duże awokado
  • ·         50 gr orzechów nerkowca
  • ·         dwie małe piersi z kurczaka
  • ·         Kurkuma
  • ·         Sól, pieprz
  • ·         Oliwa z oliwek
  • ·         Ocet balsamiczny
  • ·         Miód
  • ·         Cytryna/limonka
  • ·         Aminokwasy kokosowe (możecie je zastąpić sosem tamari bądź sojowym).

Kurczak

Kurczaka myjemy, odkrawamy kawałki kości, tłuszczu, skóry, kroimy w kostkę. Posypujemy solą, pieprzem, a następnie dokładnie kurkumą. Kawałki kurczaka wrzucamy na rozgrzaną patelnię, polewamy aminokwasami kokosowymi i tak smażymy (bez tłuszczu) przez ok 15 min, aż się zarumienią.

W restauracji jadłam to danie z szaszłykiem z kurczaka, więc można wypróbować również taką opcję.

Warzywa i owoce

Liście szpinaku dokładnie myjemy, osuszamy z wody i rozkładamy na talerzu. Truskawki myjemy, szypułkujemy, kroimy na ćwiartki, a następie umieszczamy w misce. Awokado myjemy, kroimy na pół, pozbawiamy pestki, a następnie wyjmujemy z łupinki i kroimy w kostkę średniej wielkości. Dodajemy do miski z truskawkami. Można je dodatkowo pokropić cytryną lub limonką, żeby nie sczerniało. Orzechy nerkowca można dodać wprost z opakowania, ja jednak lubię je podprażyć na patelni. Na rozgrzaną patelnie wrzucamy orzechy, dodajemy szyptę soli i chwilkę prażymy, ciągle mieszając. Uwaga orzechy nerkowca bardzo łatwo spalić! Podprażone orzechy dodajemy do miski z truskawkami i awokado. Całość mieszamy z sosem i układamy na szpinaku.

Sos

Dwie łyżki oliwy z oliwek mieszamy z dwoma łyżkami octu balsamicznego oraz dwoma łyżkami miodu. Dodajemy szczyptę pieprz i soli do smaku.


Jeśli wolicie to danie w wersji wegańskiej to zamiast kurczaka można ugotować ok. 100 g komosy ryżowej, a gdy nie jecie orzechów nerkowca można je zastąpić np. pestkami dyni.

Przygotowanie dania nie powinno zająć więcej czasu niż 30 min.

Smacznego !

A takie danie możecie zjeść w Lublinie :)

Dajcie znać czy skusiłybyście się na takie danie? Lubicie takie kulinarne wpisy? Chcecie więcej?
Pozdrawiam serdecznie
Joanna



Dziękuję za każdy like, udostępnienie lub komentarz - to bardzo dużo dla mnie znaczy, a także pozwala mi odnaleźć moje czytelniczki i odwiedzić ich blogi. Za każdą waszą aktywność staram się odwdzięczyć :) Jeśli chcesz, żebym odpowiedziała na Twój komentarz zostaw komentarz z opcją replay, w innym przypadku nie zawsze mam możliwość odpowiedzi. Dziękuje :)

You Might Also Like

10 komentarze

Najnowsze wpisy

Szukaj w tym blogu

Blog Archive

POLUB MNIE NA FACEBOOKU