Marzena Kanclerska. Paznokcie na poziomie. Recenzja książki.

17:25:00

Witajcie Kochani!

W moje ręce wpadł ostatnio poradnik dotyczący dbania o dłonie, paznokcie w szczególności i uchylający rąbka tajemnicy w kwestii wykonywania manikiuru. Jak zapewne wiecie z mojego bloga, zdarza mi się krytycznie oceniać niektóre takie pozycje, czasem ze względu na treść, czasem na formę. Tym razem będzie inaczej i już na wstępie Wam zdradzę, że poradnik paznokciowy Marzeny Kanclerskiej bardzo przypadł mi do gustu i śmiało mogę powiedzieć, że to książka na jaką czekałam i z przyjemnością będę z niej korzystać. Zapraszam na wpis.

Autor: M. Kancerska
Tytuł: Paznokcie na poziomie.
Wydawnictwo: Rea-sj
Liczba stron: 173
Cena: 34,90 zł (ok. 7 funtów)

O czym jest ta książka?

O paznokciach oczywiście! I wszystkich niezbędnych zabiegach jakim trzeba poddać nasze dłonie, żeby wyglądały zachwycająco. W największym uproszczeniu można powiedzieć, że poradnik składa się z dwóch części - teoretycznej i praktycznej. Po lekturze części teoretycznej wzbogacimy naszą wiedzę o anatomie paznokci, o chorobach, o sposobach pielęgnacji dłoni i paznokci, w tym tych naturalnych, o narzędziach i kosmetykach jakie będą nam potrzebne w celu wykonania perfekcyjnego manicure. Część praktyczna to z kolei katalog inspiracji, pokazujący jak krok po kroku wykonać przedstawione stylizacje paznokci samodzielnie. Książka proponuje nam ogromny wybór wzorów o różnym stopniu trudności i zaawansowania. Wiele z nich bazuje na znanych od dawna trendach, przeinaczając je nieco na bardziej zaskakujące, oryginalne wzory. Ilustracje prezentujące gotowe stylizacje są przepiękne, bardzo staranne i estetyczne. Instrukcje krok po kroku służą jako ogromne ułatwienie przy podejmowaniu samodzielnych prób odtworzenia manicure. 



A po kolei:

1. Wstęp– tutaj poznajemy autorkę tekstu i powód dla którego napisała tą książkę,
2. Pielęgnacja dłoni – w tym rozdziale dowiemy się jak pielęgnować nasze dłonie, znajdziemy garść praktycznych porad, polecane kosmetyki, w tym te domowe i naturalne, a także bardziej skomplikowane zabiegi.
3. Pielęgnacja paznokci – ten rozdział to prawdziwa kopalnia wiedzy o paznokciach, omawia ogromnie szeroko rożne aspekty naszego życia, które mogą mieć wpływ na wygląd i zdrowie naszych paznokci, tutaj też poznamy budowę i funkcję paznokci, a także różne dolegliwości i choroby z paznokciami związane. Arcyciekawy rozdział! Muszę przyznać, że nie zdawałam sobie sprawy jak ważną rolę w ocenie stanu naszego zdrowia mogą pełnić paznokcie :)
4. Narzędzia do manikiuru – rozdział opisuje manikiurowy niezbędnych narzędziowy, czyli wszystkie przyrządy, które będą nam potrzebne żeby nadać paznokciom wybrany kształt, bądź zadbać o skórki. Narzędzia omówione są bardzo dokładnie i szeroko. Znalazłam tutaj wiele ciekawych informacji o których wcześniej nie wiedziałam. W tym miejscu napomknę jeszcze, że książka dotyczy jedynie manikiury wykonywanego tradycyjnymi lakierami, nie popularnego obecnie hybrydowego, stąd jeśli szukasz idealnych narzędzi do hybryd to tutaj nie znajdziesz wszystkiego co będzie niezbędne.
5. Manikiur do zadań specjalnych – tutaj poznamy różne rodzaje manikiuru, porady komu byłby on dedykowany w szczególności, a także porady dotyczące radzenia sobie ze złamanymi paznikciami,
6. Manikiur krok po kroku – to ogólne zasady mówiące o tym w jaki sposób wykonywać manikiur, żeby był piękny i trwały. I ponownie napomknę, że dotyczy on jedynie tradycyjnego mani.
7. Rozdziały 8 – 38 to już stylizacje paznokci.
8. Rozmowa profesjonalistek – krótki wywiad na temat pracy manikiurzystki.
Jestem zachwycona wydaniem książki. Twarda oprawa, wewnątrz duża czcionka na białym papierze, która przyjemnie się czyta także wieczorem przy sztucznym świetle. Prosta, bardzo estetyczna stylistyka druku. Wszystkie stylizacje paznokci pokazane na prześlicznych zdjęciach ukazujących proces tworzenia krok po kroku.




Dla kogo poradnik?

Książka zdecydowanie przypadnie do gustu wszystkim osobom rozpoczynającym przygodę z manikiurem. Część teoretyczna podpowie jak stworzyć idealny zestaw produktów i narzędzi dla początkujących manikiurzystek (również tych hobbistycznych), część praktyczna zaś to ogromna dawka łatwych do wykonania wzorów, przedstawionych na tyle przystępnie, że samodzielne próby powinny nam pójść gładko. Myślę, że bardziej zaawansowane manikiurzystki mogą znaleźć garstkę ciekawej wiedzy i być może co nieco gotowych pomysłów, jednak nie sądzę, że w ich przypadku jest to lektura obowiązkowa. Poradnik powinien także zadowolić gusta wszystkich fanek urody, kosmetyków i tych osób które lubią posiadać w swojej kolekcji piękne książki. Mimo, iż książka dotyczy tradycyjnych lakierów, myślę, że przyda się także fankom hybryd, bo z jej pomocą z pewnością uda się stworzyć cuda również z hybrydami.

Czy to poradnik dla mnie?

Zdecydowanie tak! Nie zawiodłam się na tej książce, z przyjemnością mi się ją czytało i znalazłam w niej sporą dawkę przydatnej wiedzy. Lubię wracać do przepięknych zdjęć paznokci i czerpać z nich inspirację. Nie jestem zaawansowaną manikiurzystką, znam oczywiście podstawy, nigdy jednak nie porywałam się na wykonywanie nawet minimalne bardziej wymagających wzorów, bo sądziłam, że przerastają moje możliwości (i przyznam się bez bicia, że jestem paznokciowym beztalenciem). Mam nadzieję, że z pomocą tego poradnika uda mi się zmienić podejście w tym temacie.

Co sadzicie o tej książce? Posiadacie, albo zastanawiacie się nad zakupem? A może macie inne sposoby na olśniewające paznokcie?

Pozdrawiam serdecznie
Joanna

You Might Also Like

3 komentarze

Najnowsze wpisy

Szukaj w tym blogu

Blog Archive

POLUB MNIE NA FACEBOOKU