Wizyta w Londyńskim Muzeum Historii Naturalnej (London Natural History Museum). Fotorelacja.

18:50:00

Witajcie Kochani !

                Pamiętacie jeszcze jak we wcześniejszym wpisie dotyczącym weekendowego wypadu do Londynu, wspomniałam, że wybrałam się tam w celu zwiedzenia jednego z londyńskich muzeów. Teraz mogę ujawnić, że chodziło o Muzeum Historii Naturalnej. Miejsce okazało się być niezwykłe, a tamtejsza wystawa niezapomniana! Wizyta zrobiła na mnie niesamowite wrażenie i zapadła mi głęboko w pamięć. Dziś chciałabym Was zaprosić na fotorelację z wizyty w Muzeum.

            Muzeum Historii Naturalnej w Londynie znajduje się przy Cromwell Road, w pobliżu dwóch innych znanych, londyńskich muzeów- Muzeum Nauki i Muzeum Victorii i Alberta. Dojazd do Muzeum, podobnie jak w przypadku innych atrakcji Londynu, jest niezwykle prosty – wybieramy odpowiednią linię metra i wprost ze stacji wysiadamy przy interesującym nas obiekcie. Wstęp do Muzeum Historii Naturalnej jest darmowy, z wyjątkiem tzw. tymczasowych wystaw, które mogą być płatne. Czas otwarcia 10.00-17.50 każdego dnia. Ja osobiście polecam wybrać się tam jak najwcześniej, ponieważ wraz z nadejściem południa przed muzeum zbiera się spory tłum i swoje trzeba będzie odstać w kolejce do wejścia. Sam budynek muzeum jest ogromny, znacznie większy niż mogłoby się wydawać.


Muzeum oferuje kilka wystaw, które szczerze mówiąc bardzo trudno ogarnąć w jeden dzień.  Wszystko podzielone jest na strefy które mówiąc w skrócie dotyczą:
1. Niebieska –historii życia na Ziemi od dinozaurów, poprzez ogromne ssaki po ewolucję człowieka.
2. Zielona –ewolucji Ziemi,
3. Czerwona- wnętrza Ziemi i procesów zachodzących na jej powierzchni i pod nią.
4. Pomarańczowa to tzw. Centrum Darwina.
            Oprócz wystaw w Muzeum znajdują się liczne restauracje (niestety bardzo drogie), oraz sklepiki z pamiątkami.
            Ja swoją wizytę rozpoczęłam od strefy czerwonej, do której wjeżdża się ruchomymi schodami znajdującymi się za szkieletem dinozaura.


            Czerwona strefa to powtórka z lekcji geografii. Znajdziemy tam eksponaty dotyczący wybuchów wulkanów, ruchów płyt tektonicznych, prądów morskich, wiatrów, rzek i wiele, wiele innych. Sporo eksponatów jest interaktywnych, możemy ich dotknąć i samodzielnie robić eksperymenty. Najciekawszym dla mnie był stymulator trzęsienia ziemi, dzięki któremu na własnej skórze mogłam się przekonać jak takie zjawisko wygląda w rzeczywistości.

            Dalsza część wystawy to szkielety prehistorycznych zwierząt, przepiękne minerały, kamienie szlachetne i wyroby z nich.


W strefie niebieskiej wystawa podobała mi się najbardziej. Imponujące szkielety i makiety zwierząt zrobiły na ogromne wrażenie.

Najlepsze jednak były dinozaury, w tym wyglądające jak żywe ruchome makiety. Aż trudno sobie wyobrazić, że takie istoty zamieszkiwały kiedyś Ziemię !


Niestety na zwiedzenie całego muzeum zabrakło mi czasu. Nic jednak straconego mam pretekst do kolejnej wizyty.

Jak Wam się podoba Muzeum Historii Naturalnej? Chcielibyście odwiedzić to miejsce? A może jest coś co szczególnie chcielibyście zobaczyć w Londynie? Albo już widzieliście i polecacie?
Pozdrawiam






                
Dziękuję za każdy like, udostępnienie lub komentarz - to bardzo dużo dla mnie znaczy, a także pozwala mi odnaleźć moje czytelniczki i odwiedzić ich blogi.

You Might Also Like

4 komentarze

Najnowsze wpisy

Szukaj w tym blogu

Blog Archive

POLUB MNIE NA FACEBOOKU