Holika Holika PIG NOSE CLEAR BLACKHEAD DEEP CLEANSING OIL BALM – olejek do oczyszczania obszaru nosa z zaskórników i niedoskonałości.

15:04:00

Witajcie Kochani!
Przetestowałam ostatnio kolejny interesujący koreański kosmetyk i opinią o nim chciałabym się dziś podzielić z Wami. Kosmetyk ciekawy, gdyż ma on specjalne przeznaczenie - oczyszczanie okolic nosa z zaskórników i niedoskonałości. Dodatkowo pierwszy raz miałam styczność z marką Holika Holika, jedną z najbardziej znanych i cenionych azjatyckich marek kosmetycznych. Recenzja produktu w dzisiejszym wpisie, zapraszam.



Dlaczego pojawiła się u mnie ten olejek?
Pomysł zakupu produktu Holika Holika był spontaniczny. Na olejek natknęłam się podczas buszowania w TK Maxx (gdzie jak zapewne wiecie z moich wcześniejszych wpisów ostatnio pojawiła się dostawa kosmetyków koreańskich). Po przeczytaniu „Sekretów urody Koreanek” miałam niesamowitą ochotę na wypróbowanie olejków myjących w pielęgnacji. Holika Holika Pig Nose Clear Blackhead był jedynym tego typu kosmetykiem na jaki trafiłam w sklepie.

Opis:
Olejek Holika Holika zakupiłam w okrągłym, niebieskim opakowaniu o pojemności 25 ml (niestety bardzo malutkiej). Stylistyka opakowania jest zabawna, chociaż nie wiem skąd nawiązanie do świńskiego ryjka i zaskórników. Sam olejek ma stałą formę, gęstą choć lekką konsystencję, biały kolor. Mi przypomina wazelinowy balsam do ust. Zapach kosmetyku jest intensywnie cytrusowy, bardzo przyjemny. Olejek pod wpływem ciepła rozpuszcza się na twarzy i bez problemu rozprowadza. Nałożony na makijaż doskonale go rozpuszcza i po spłukaniu pozostawia idealnie czystą twarz.

Skład:

Niestety nie znam języka koreańskiego, a na opakowaniu kosmetyku informacje o składzie nie są dostępne w języku angielskim, stąd opisując skład oparłam się na danych znalezionych w Internecie.
Mineral Oil - parafina ciekła/Olej mineralny, emolient, pośrednie działanie nawilżające,   Cetyl Ethylhexanoate - ester alkoholu cetylowego z kwasem etyloheksanowym,  emolient, pośrednie działanie nawilżające, PEG-20 Glyceryl Triisostearate - Polyethylene Glycol 1000 Glyceryl Triisostearate, Polyoxyethylene (20) Glyceryl Triisostearate, substancja myjąca i emulgatror,  PEG-10 Isostearate – pochodna glikolu polietylenowego, emulsyfikator, substancja powierzchniowo czynna,  Polyethylene -  polietylen, substancja ścierająca zrogowaciały naskórek, Trihydroxystearin -  pochodna oleju rycynowego,  środek zagęszczający i zmiękczający skórę, Fragrance(Parfum) - zapach,  Tocopheryl Acetate - octan tokoferylu, antyoksydant,  Aloe Barbadensis Leaf Juice – sok z liści aloesu, nawilża, Water - woda,  Citrus Medica Limonum (Lemon) Fruit Extract – wyciąg z cytryny, antyoksydant, nawilża, odżywia, tonizuje, ściąga, wygładza, złuszcza, nadaje zapach,  Phenoxyethanol - fenoksyetanol, substancja konserwująca, Potassium Sorbate - sorbinian potasu, substancja konserwująca,  Sodium Benzoate - benzoesan sodu, substancaja konserwująca,  Methylparaben - metyloparaben,  substancja konserwująca, Butylparaben - butyloparaben, substancja konserwująca,  Ethylparaben – etyloparaben, substancja konserwująca,  Moroccan Lava Clay - glinka Ghassoul, marokańska glinka Ghassoul,  Kaolin – kaolin, glinka biała,  Isobutylparaben - izobutyloparaben, substancja konserwująca,  Propylparaben – propyloparaben, substancja konserwująca.

Uważna analiza składu produktu nie wygląda zachęcająco. Mamy tu parafinę, niezbyt lubianą przez posiadaczki cery trądzikowej, PEGI, parabeny w tym izobutyloparaben który z godnie z Rozporządzeniem Komisji nr 358/2014 z dnia 9 kwietnia 2014 r. został wycofany ze stosowania w kosmetykach (http://www.kosmopedia.org/encyklopedia/isobutylparaben,317/). Naturalne składniki w połowie i końcówce składu. Auuć.
Analiza w oparciu o http://www.kosmopedia.org, www.wizaz.pl, www.haut.de, kosmeter.pl.

Co obiecuje producent?
Niestety nie znalazłam strony z opisem producenta, dlatego posłużę się opisem, który znalazłam na stronie internetowej sklepu online (tłumaczenie własne).
Hipoalergiczny, głęboko oczyszczający balsam - olejek pomaga łagodnie usuwać zaskórniki. Balsam rozpuszcza się w zetknięciu z temperaturą ciała podczas masażu. Łatwo usuwa zaskórniki, martwe komórki skóry i inne zanieczyszczenia. Nadmiar sebum zostanie wchłonięty przez różową glinkę. Ekstrakt z Aloe Vera odżywia i jednocześnie minimalizuje pory.

Czas testu:
Produkt mi wystarczył na okres ok. 3 tygodni, stosowany rano i wieczorem.

Cena:
Olejek kosztował 5,99 funtów.

Dostępność:
Na produkt ciężko trafić nawet w Internecie, myślę, że może być to spowodowane występowaniem w składzie izobutyloparabenu. W każdym razie udało mi się odnaleźć zagraniczne sklepy online oferujące ten produkt.

Kto testował?
Plus w chwili obecnej w związku ze zmianą diety, o czym pisał dla Was tutaj, moja skóra stała się znacznie bardziej sucha i dodatkowo walczę z wysypem.

W jaki sposób stosowałam produkt?
W założeniu produkt należy stosować 1-2 razy w tygodniu na oczyszczoną skórę. Dla mnie był to pierwszy myjący olejek do twarzy z tej przyczyny stosowałam go bezpośrednio do zmycia makijażu, a następnie oczyszczałam twarz preparatem na bazie wody. Olejek od Holika Holika stosowałam codziennie, rano i wieczorem, nakładałam niewielką ilość na czoło, brodę i policzki, a następnie delikatnie wmasowywałam w skórę.

Spis produktów i kuracji jakie stosowałam jednocześnie.
Do oczyszczania twarzy po balsamie Holika Holika stosowałam:
Żel Juliett Antipodes wraz ze szczoteczką Foreo Luna Mini.

Efekty jakie zauważyłam:
Produkt Holika Holika spisywał się u mnie bardzo dobrze, prze wszystkim do zmywania makijażu. Używanie w tym celu olejku znacznie usprawniło moją poranną i wieczorną toaletę. Olejek pozostawia po sobie cienką warstwę, która nie do końca się zmywa. U mnie wywołało to pozytywny efekt, gdyż skóra była mięciutka, przyjemna w dotyku, wyglądała promiennie. Jeśli chodzi o wpływ na zaskórniki, to cóż od czasu gdy stosuję szczoteczkę Foreo Luna Mini, przestały być one moim problemem. Oczywiście jak każdy mam jakieś niewielkie zaskórniki na nosie, jednak nie zauważyłam, żeby stosowanie balsamu Pig Nose Clear Blackhead jakoś rewelacyjnie zmieniło wygląd obszaru nosa i oczyściło go. Stosowany na całej twarzy olejek w żaden sposób nie pomaga na zaskórniki zamknięte. Co ważne olejek nie miał żadnego negatywnego wpływu na moją cerę (mimo dziwnego składu).

Co polubiłam w Holika Holika Pig Nose Clear Blackhead:
1. Podoba mi się urocze opakowanie kosmetyku, to że zajmuje on mało miejsca w łazience i kosmetyczce i z łatwością można by go było zabrać w podróż.
2. Łatwość zmywania makijażu produktem.
3. Wygląd skóry po użyciu kosmetyku.
4. Świetny, orzeźwiający, świeży, cytrusowy zapach kosmetyku.
5. Brak efektów ubocznych stosowania.

Z czym musiałam się liczyć?
1. Nie podoba mi się skład kosmetyku.
2.  Problematyczna dostępność.
3. Niemała cena w porównaniu do wydajności i wielkości opakowania.
4. Brak szpatułki do nakładania kosmetyku, musiałam wydobywać go palcem z opakowania.
5. Wielu osobom nie przypadnie do gustu fakt, że kosmetyk nie do końca zmywa się ze skóry.
6. W gruncie rzeczy nie spełnia swojej roli, czyli nie wpływa znacząco na pozbycie się zaskórników.

Ocena czy produkt spełnił moje oczekiwania.
Trudno ocenić mi ten olejek, gdyż z jednej strony go polubiłam, z drugiej zaś widzę, iż produkt nie spełnia roli dla jakiej został stworzony, bądź jest nam sprzedawany. Gdybym była osobą, dla której życiową zmorą są intensywne zaskórniki na nosie, po wypróbowaniu olejku Holika Holika z pewnością byłabym na maksa zawiedziona. Stosowany jako olejek myjący do twarzy (tzn. tak jak ja go stosowałam) sprawdza się dobrze i nie szkodzi, aczkolwiek jego pojemność do roli podstawowego kosmetyku myjącego jest zdecydowanie za mała.  

Moja ocena czy kupiłabym produkt ponownie.
Produktu nie zakupię ponownie, przede wszystkim zniechęcona składem. O ile olejek od Holika Holika zachęcił mnie do włączenia olejków myjących do pielęgnacji, o tyle uzmysłowił mi, że używanie preparatu wyłącznie jako olejku do obszaru nosa jest nieco zbyteczne. Nie miałabym na to ani czasu, ani pieniędzy, ani potrzeby.

A Wy co sądzicie o tym produkcie? Miałyście okazję stosować preparaty Holika Holika?
Pozdrawiam serdecznie

You Might Also Like

0 komentarze

Najnowsze wpisy

Szukaj w tym blogu

Blog Archive

POLUB MNIE NA FACEBOOKU