Czy kosmetyk może pomóc na rozstępy? Serum korygujące rozstępy Mustela Maternite.

13:33:00

Pojawienie się rozstępów było dla mnie niespodzianką. Bardzo niemiłą niespodzianą. Postanowiłam działać szybko i wyposażyłam się w produkt o specjalnym przeznaczeniu, czyli specjalistę na rozstępy. Produktów, które miałyby coś zaradzić na uszkodzoną skórę nim rozstępy wybieleją i staną się praktycznie nie do usunięcia, nie znalazłam wielu. Postawiłam na sprawdzoną i dobrze znaną (przynajmniej wszystkim mamom i przyszłym mamom) markę Mustela. Produkt nie był tani i pokładałam w nim ogromne nadzieje.  Mustelę zaczęłam testować 25 maja – we wpisie moje rezultaty po ok. 2,5 miesiącach stosowania. Zapraszam do lektury.

                          Specjalistę na rozstępy od Musteli możemy kupić w plastikowej tubeczce o pojemności 75 ml. Można, że to mało jak na produkt do pielęgnacji ciała i niestety sama muszę stwierdzić, że tak właśnie jest i dużo chętniej sięgnęłabym ponownie po produkt gdyby jego pojemość była większa. Myślę, że dla osób, które borykają się z dużą ilością rozstępów jedna tubka specyfiku może okazać się niewystarczająca.  Mi stosowany jedynie na rozstępy, cienką warstwą wystarczył mi na 2,5 miesiąca regularnego stosowania i nadal jeszcze coś tam w tubce zostało (w tej chwili nie stosuję serum regularnie). Tubka ma cieniutki precyzyjny aplikator, dzięki któremu możemy dotrzeć precyzyjne z kosmetykiem na uszkodzoną skórę. Tubka jest mała, poręczna, nie zajmuje dużo miejsca na półce, można ją zabrać w podróż. Stylistyka kosmetyku przypomina inne produkty z linii Mustela Maternite.

Samo serum ma biały kolor, delikatny przyjemny zapach i równie delikatną konsystencję. Dość szybko się wchłania.
Skład serum:

Aqua (Water) - woda, Di-C12-13 Alkyl Malate – emolient, składnik kondycjonujący skórę, Ethylhexyl Cocoate - emolient, składnik kondycjonujący skórę, Hydrolyzed Soy Protein - hydrolizat protein soi, substancja odpowiedzialna za utrzymywanie wody w naskórku, działanie nawilżające, zmiękczające i wygładzające, Cetyl Alcohol - alkohol cetylowy, emolient, składnik kondycjonujący skórę, Butylene Glycol - glikol butylenowy, substancja kondycjonująca, ułatwiająca przenikanie innych substancji w głąb skóry, Glyceryl Stearate - stearynian glicerolu, emolient, składnik kondycjonujący skórę, Panthenol – pantenol, substancja nawilżająca, działa przeciwzapalnie, nadaje uczucie gładkości, Galactoarabinan - polisacharyd, pozyskiwany z modrzewia, pozytywny wpływ na odnowę komórek skóry, redukcję zmarszczek, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter – masło shea, 1,2-Hexanediol -heksanodiol, 1,2-heksanodiol, konserwant , Cera Alba (Beeswax) – wosk pszczeli, Glyceryl Caprylate - monogliceryd kwasu kaprylowego, emolient, składnik kondycjonujący skórę, PEG-75 Stearate – emulgator, Sclerotium Gum - środek żelujący, Ceteth-20, Steareth-20, Parfum (Fragrance) - zapach, Xanthan Gum - środek żelujący, Pentylene Glycol - glikol pentylenowy, humektant, nawilża, Zinc Gluconate - glukonian cynku, działanie bakteriostatyczne, ściągające, regulujące wydzielanie sebum, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil – olej z nasion słonecznika, Sophora Japonica Fruit Extract - ekstrakt z owocu Sophora japonica L. Fabaceae, Cetearyl Alcohol - mieszanina alkoholu cetylowego i stearylowego, emolient, nawilża, kondycjonuje, substancja konsystencjonotwórcza, Cetyl Palmitate - palmitynian cetylu, emolient, kondycjonuje, wpływa na konsystencję i trwałość kosmetyków, Cocoglycerides - mieszanina monoglicerydów oleju kokosowego, emolient, kondycjonuje, poprwaia właściwości aplikacyjne kosmetyku, emulgator, Hydrolyzed Avocado Protein – hydrolizowane białka awokado, Maltodextrin - maltodekstryna, cukier pozyskiwany ze skrobi kukurydzianej, kondycjonuje, odżywia, poprawia konsystencję, Tetrasodium Glutamate Diacetate - tetrasodowy glutaminian dioctanu, przeciwutleniacz, Citric Acid - kwas cytrynowy, należy alfahydroksykwasów, peelinguje, rozjaśnia, Copper Gluconate - Di-D-glukonian miedzi, funkcja odżywcza, ochronna, Lupinus Albus Seed Extract – wyciąg z nasion łubinu białego, Sodium Hydroxide - wodorotlenek sodu, regulator pH, Tocopherol – witamina E, przeciwutleniacz.

Co obiecuje producent:

Specjalnie opracowana receptura Serum korygujacego rozstępy dla kobiet w ciąży i młodych mam działa na już istniejące rozstępy, sprzyjając ich redukcji dzięki wyjątkowemu połączeniu witamin i składników aktywnych naturalnego pochodzenia:
·         Chroniona patentem formuła przeciw rozstępom stymuluje produkcję włókien podtrzymujących skórę (kolagenu i elastyny), umożliwiając przywrócenie dobrego stanu skóry.
·         Witamina B5 i glukonian miedzi o właściwościach regenerujących tkanki skórne sprzyjają odbudowie skóry.
·         Peptydy awokado i nawilżające masło shea błyskawicznie koją i trwale odżywiają skórę. Skóra jest mniej skłonna do podrażnień i odzyskuje poczucie pełnego komfortu”. (źródło: http://www.mustela.pl/content/Serum-korygujace-rozstepy).

Czas testu:

2,5 miesiąca codziennego stosowania rano i wieczorem, w chwili obecnej stosuję sporadycznie,

Cena:

Cena waha się w granicach 60 – 75 zł, ja swoją tubkę zakupiła za ok. 15 funtów.

Dostępność:

Apteki stacjonarne i internetowe.

W jaki sposób stosowałam produkt?

Serum stosowałam każdego dnia – rano i wieczorem. Z uwagi na uczucie bezustannego ściągnięcia skóry wraz z serum stosowałam masła nawilżające The Body Shop (moringa i malina), Palmer's Cocoa Butter Formula with Vitamin E, oraz balsam do ciała Palmers  Cocoa Butter Formula with Vitamin E.

Efekty jakie zauważyłam:

                Nim o tym co zauważyłam, jeszcze słowo o tym czego nie zauważyłam, a mianowicie nie zauważyłam nowych rozstępów, co jest dla mnie niezwykle istotne. Te potraktowane serum zmniejszyły się, w niektórych miejscach na tyle, że są prawie niewidoczne. Rozstępy zmieniły kolor z intensywnej czerwieni, na bledszy, jasno-fioletowy. Skóra stała się gładsza w dotyku i zdecydowanie lepiej nawilżona. Używanie produktu koiło skórę i dawało komfort od uczucia ściągnięcia. Oczywiście rozstępy nie zniknęły całkowicie, jednak takiego efektu producent serum nie obiecuje.
Tutaj wygląd skóry przed terapią, zdjęcia są gorszej jakości, wykonane telefonem komórkowym.
Tutaj zdjęcia po ok. 2,5 miesiącach stosowania serum, zdjęcia lepszej jakości, wykonane aparatem.

Co polubiłam w serum Mustela?

                Przede wszystkim działanie kosmetyku i efekty jakie udało mi się osiągnąć. Teraz dzięki peelingom i intensywnemu nawilżaniu skóry postaram się jeszcze bardziej zniwelować widoczność rozstępów, a w przyszłości gdy zaistnieje taka konieczność skusze się na bardziej inwazyjny zabieg. Serum ponadto ładnie pachnie, ma bardzo przyjemną konsystencję. Bardzo cenie to, że producent nie obiecuje „cudów na kiju” i całkowitego zniknięcia rozstępów, a obietnice jakie daje jest w stanie zrealizować.

Z czym musiałam się liczyć?

                Koszt jaki musimy ponieść to przede wszystkim wysoka cena serum, oraz mała pojemność.

Ocena czy produkt spełnił moje oczekiwania:

                Tak jestem zadowolona z rezultatów jakie osiągnęłam i produkt spełnia swoje zadanie, jak i realizuje obietnice producenta. Z czystym sumieniem mogę je polecić osobom, które mają świeże rozstępy do zlikwidowania.

Ocena czy zakupię produkt ponownie:

                Mam nadzieję, że rozstępy nie zaatakują mnie ponowie i nie będę musiała ponawiać zakupu tego serum. Jeśli natomiast rozstępy znów niemile mnie zaskoczą z pewnością sięgnę po serum Mustela.
Znacie serum korygujące Mustela? A może podobne produkty działające na rozstępy?

Pozdrawiam serdecznie
Joanna

***Recenzja tego kosmetyku przedstawia moją opinię i ma charakter wyłącznie informacyjny. Kosmetyki stosujecie na własne ryzyko uwzględniając potrzeby i wymagania Waszej skóry. Użycie każdego z produktów powinno się skonsultować z lekarzem, dermatologiem lub kosmetologiem.


You Might Also Like

0 komentarze

Najnowsze wpisy

Szukaj w tym blogu

Blog Archive

POLUB MNIE NA FACEBOOKU