Avène Cleanance - żel oczyszczajacy do skóry tłustej z niedoskonałościami.

10:16:00

Dlaczego pojawił się u mnie żel Avène Cleanance?

                Niestety należę do tego grona osób dla których wybór produktu do oczyszczania twarzy rano i wieczorem to droga przez mękę, a właściwie przez wysyp, wysuszenie i zaczerwienienie skóry. Do oczyszczania skóry próbowałam wielu produktów – żeli drogeryjnych, aptecznych, kosmetyków naturalnych tj. mydła i glinki, olejków – i prędzej (po pierwszym myciu) lub później (np. po 2 mc) na mojej twarzy robił się istny Armagedon. Wybawieniem dla mnie był żel Biodermy Sebium, na który moja skóra nigdy nie zareagowała źle. Niestety przerzuceniu się na szczoteczkę soniczną Foreo Luna Mini, żel ten mi nie odpowiadał– był zbyt delikatny, za mało śliski, zbyt słabo się pienił, a tym samym oczyszczanie szczoteczką było niekomfortowe, a wręcz nieprzyjemne. W dzisiejszych wpisach postanowiłam uchylić rąbka tajemnicy odnośnie mojej codziennej rutyny pielęgnacyjnej, a właściwie kosmetykach, który służyły mi przez ostatnie 4 miesiące w tym właśnie celu. Jednym z nich jest żel do twarzy Avène Cleanance.  W tym wpisie wszystkie istotne informacje o nim.


Opis:

                Żel zakupiłam w przeźroczystej buteleczce o pojemności 200 ml, całkiem sporej jak na cenę jaką zapłaciłam za produkt. U góry mamy białą zakrętkę, którą możemy przesuwać w lewo i prawo albo zamykając albo otwierając produkt. Otwór przez który wydobywamy żel jest bardzo mały, dzięki czemu możemy z łatwością dozować ilość produktu, dobierając taką, która jest nam potrzebna. Ta zakrętka bardzo mi przypadła do gustu, dzięki temu sama dobieram optymalną ilość kosmetyku (w przeciwieństwie do żeli z pompką). Żel ma kolor przeźroczysty, z lekkim zabarwieniem morskim, niebiesko-zielonym, konsystencja jest dość gęsta, zapach świeży, kosmetyczny ale bardzo delikatny. Żel jest dość śliski, dlatego szczoteczka soniczna swobodnie się po nim przesuwa podczas mycia, delikatnie się pieni. Mycie twarzy żelem jest przyjemne, nie szypie, nie drapie - ot delikatnie i skutecznie usuwa zanieczyszczenia.


Skład:

AVENE THERMAL SPRING WATER (AVENE AQUA) – woda termalna Avene, WATER (AQUA) – woda, SODIUM LAUROYL METHYL ISETHIONATE - łagodny detergent, nadający się do częstego stosowania, ZINC COCETH SULFATE - wielofunkcyjna substancja powierzchniowo czynna, która wykazuje działanie antybakteryjne i przeciwłupieżowe, POLYSORBATE 20 – emulgator, umożliwia wprowadzenie do roztworu wodnego substancji nierozpuszczalnych lub trudno rozpuszczalnych w wodzie, SODIUM COCOAMPHOACETATE - bardzo łagodna dla skóry substancja myjąca,   powoduje łagodzenie ewentualnego działania drażniącego wywołanego przez anionowe substancje powierzchniowo czynne, CETEARETH-60 MYRISTYL GLYCOL – emulgator, środek powierzchniowo czynny, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL – emulgator, substancja odtłuszczająca usuwająca zanieczyszczenia tłuszczowe z powierzchni skóry, GREEN 5 (CI 61570) – barwnik pochodzenia chemicznego, niebiesko-zielony proszek rozpuszczalny w wodzie, CITRIC ACID – kwas cytrynowy, sekwestrant, substancja która kompensuje jony metali, dzięki czemu zwiększa trwałość kosmetyku oraz jego stabilność, regulator pH,  DISODIUM EDTA – sekwestrant, zwiększa trwałość kosmetyku, zapobiega zmianom barwy oraz konsystencji produktu gotowego, wspomaga działanie konserwantów, środek zmiękczający wodę, FRAGRANCE (PARFUM) – zapach, GLYCERYL LAURATE - emolient tzw. tłusty, substancja zwilżająca, substancja renatłuszczająca, SODIUM BENZOATE - substancja konserwująca, SODIUM HYDROXIDE - regulator pH, SODIUM SULFATE – środek zwiększający lepkość/gęstość, substancja wypełniająca, YELLOW 5 (CI 19140) - barwnik pochodzenia chemicznego o cytrynowożółtym kolorze, u alergików może wywoływać zapalenie skóry i wysypkę, ZINC GLUCONATE - sól cynku o działaniu bakteriobójczym, przeciwzapalnym.

Co obiecuje producent?

Delikatnie usuwa zanieczyszczenia ze skóry. Do twarzy     i ciała.
Korzyści:
- Oczyszczanie: delikatnie oczyszcza skórę, dzięki łagodnej bazie oczyszczającej;
- Matuje: Monolaurynian( zgłoszenie patentowe) reguluje nadmierne wydzielanie sebum;
- Łagodzi: Woda termalna Avène koi i łagodzi skórę.
Pozostawia skórę czystą i odświeżoną.
Czym  jest dla mnie?
CLEANANCE  żel oczyszczający jest przeznaczony do pielęgnacji skóry wrażliwej, tłustej, ze skłonnością do trądziku.
Jak stosować
Stosować rano i wieczorem; produkt należy nakładać na wilgotną skórę, spienić, a następnie  spłukać wodą. Po zastosowaniu żelu, twarz należy spryskać Wodą termalną Avène, delikatnie osuszyć, a następnie zastosować odpowiedni preparat z gamy Cleanance lub TriAcnèal do twarzy i ciała.(tekst zaczerpnięty
z tej strony)”

Jakie są moje oczekiwania?

                Od Avène oczekuję w pierwszej kolejności tego, że mnie nie skrzywdzi. Kosmetyki na które reaguje wysypem zawsze od razu odstawiam. Wybrałam ten żel z myślą o stosowaniu łącznie ze szczoteczką soniczną, więc musi dobrze służyć temu celowi. Liczę na dokładne i bezpieczne oczyszczanie twarzy, bez podrażnień.

Czas testu:

Produkt testowałam od lutego.

Cena:

Ja swój egzemplarz zakupiłam w cenie 8 funtów w Boots, tańszą, większą wersję można zakupić w Cocooncener.

Dostępność:

Żel zakupicie w aptekach, także tych internetowych.

Znacie ten żel? A może macie jakiś inny godny polecenia? Stosujecie szczoteczkę soniczną?
Pozdrawiam


You Might Also Like

0 komentarze

Najnowsze wpisy

Szukaj w tym blogu

Blog Archive

POLUB MNIE NA FACEBOOKU